It’s all about customer experience

It’s all about customer experience

De afgelopen week, heb ik het voorrecht gehad te gast te zijn op ’s werelds grootste IT Service Management congres in Las Vegas, USA. Met een gezond portie Hollandse vooringenomenheid reisde ik af naar de stad van de onbegrensde mogelijkheden, immers rare jongens die Amerikanen, toch?

Zeer geïnspireerd en dankbaar voor de ervaring ben ik inmiddels terug gekeerd. Dit was voor mij een wake-up call die mij weer eens heeft laten zien hoe belangrijk de klant ervaring eigenlijk is. Dat begint al met de positieve ‘vibe’ die de conferentie met zich mee brengt, je hebt een oprecht gevoel dat je deel uitmaakt van een unieke community, die met een positief gevoel de twee congresdagen tegemoet treedt. Benieuwd naar alle nieuwe ontwikkelingen en oprecht blij om elkaar in sommige gevallen alweer voor de 19e keer te treffen. En oprecht blij met ‘Pink Indy,’ het jaarlijkse collectors item van Pink Elephant, dat voor deze editie in een Indiana Jones uitvoering kwam. Een outfit die overigens moeiteloos doorgetrokken werd in de opening van de conferentie, door de CEO van Pink Elephant USA/Canada.

Vervolgens de once-in-a-lifetime opportunity een peptalk aan te mogen horen van de ‘King of Talk’ Mr. Larry King. Niet dat de man inhoudelijk veel te melden had over IT als onderwerp, en ‘Pinkers’ terloops nog even neerzette als ‘a bunch of drunken gay Republicans’. Wat bleef hangen is de niet te stuiten energie en ervaring van de 81(!) jarige anchorman van CNN. Ook de geïnterviewde personen, allemaal stuk voor stuk inspirerende gasten, waarbij Mick Ebeling extra in het oog sprong. Niet in de laatste plaats door zijn bedrijfsnaam ‘Not Impossible’. Het motto van dingen mogelijk maken door ze gewoon te doen (‘Just do it,’ waar kennen we dat ook alweer van?).

Twee dagen lang, een strak geregisseerde show, ‘world-class’ keynote speakers, break-out sessies met voor elk wat wils, vak inhoudelijk en niet-vak inhoudelijk, operationeel en strategisch. Zorgvuldig samengesteld vanuit de gedachte dat de deelnemer bepaalt wat hij/zij interessant vindt en niet andersom. De conferentie werd besloten met een bezoek aan de sessie van Marco Gianottten, CEO van het Nederlandse Giarte, met als onderwerp ‘Customer Experience Levels.’ Wat mij betreft een mooie samenvatting van de conferentie; het gaat niet alleen om de organisatie van ITSM processen en hoe we die verpakken in Service Level Agreements, maar veel meer om de ervaring van de gebruikers van die service. Met andere woorden, It’s all about the customer’s experience!

Voetnoot: de Pink Elephant ITSM Conferentie wordt volgend jaar alweer voor de 20e keer in Las Vegas georganiseerd. De huidige editie is voor het eerst ook bezocht door een selecte groep Pink Elephant klanten in Nederland, Engeland en Zuid-Afrika, om ons waardevolle partnership te vieren. Volgend jaar zijn wij van plan wederom met een grote delegatie dit evenement te bezoeken. Noteert u alvast 14-18 februari 2016 in uw agenda, en laat u inspireren!

Gerelateerde artikelen