Business Intelligence

De hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data neemt met de dag toe. Om vanuit deze enorme hoeveelheden data overzicht te houden en overwogen beslissingen te kunnen nemen, is Business Intelligence en Big Data steeds belangrijker.

Pink Elephant laat uw informatie leven door deze weer te geven in duidelijke dashboards op basis van Qlik Sense. Hierdoor kijkt u niet langer naar grote hoeveelheden gegevens, maar ziet u direct de informatie die u nodig heeft. Hierdoor kunt u sneller inspelen op veranderingen, gebeurtenissen en trends.

Wij leveren Business Intelligence projecten gefaseerd op. Dat betekent dat we niet voor ‘the big bang’ gaan, maar in kleine pragmatische projecten opleveren wat u nodig heeft.

Samen met u bepalen we welke voordelen kunnen bijdragen in de verbetering van uw bedrijfsresultaten. Door in projectteams nauw met u samen te werken, zorgen wij ervoor dat we op tijd en met de grootste zorg een Qlik Sense implementatie kunnen realiseren. Met onze branchespecifieke expertise maken we enorme hoeveelheden informatie eenvoudig hanteerbaar en is uw organisatie in staat om betere beslissingen te nemen.

Bekijk meer referenties
alle referenties
  • Uitzendbureau Actief Werkt! helpt al ruim twintig jaar mensen aan werk en inkomen. Zo’n 30.000 ‘doeners’ worden geplaatst bij opdrachtgevers in productie, logistiek, techniek en services. Met de groei van het aantal flexcollega’s nam de behoefte aan een beter systeem voor reporting toe. De oude manier van werken werd vervangen door QlikView; een handige Business Intelligence tool waarmee Actief Werkt! meer dan ooit data inzichtelijk kan maken.
    lees meer
  • Omdat in het oude systeem data niet geanalyseerd kon worden zonder te converteren naar Excel en te werken met gedefinieerde hiërarchieën koos Bugaboo voor Qlik, wat geïmplementeerd werd door Pink Elephant. Nu kan data tot de kleinste details geanalyseerd worden.
    lees meer
  • Quooker koos voor Qlik voor het creëren van visualisaties, dashboards en analyses. Qlik was binnen 8 werkdagen volledig operationeel. Door de geautomatiseerde rapportages van verkoop- en supply chain informatie geeft Qlik grip op de zaak. Het team van Quooker kan nu vooruitkijken en op basis van trendanalyses beslissingen nemen.
    lees meer
  • Het slim analyseren en inzetten van data in de logistieke sector heeft al meerdere malen bewezen een katalysator te zijn voor succes. Maar nog vaak wenden organisaties zich tot een hoeveelheid aan spreadsheets in bijvoorbeeld Excel. IDS, dienstverlener op het gebied van Supply Chain Management, was van mening dat dit anders kon en moest. Middels klantspecifieke dashboards visualiseren zij grote hoeveelheden data voor enerzijds haar klanten, en anderzijds vervoerders en transport- en expeditiebedrijven. Hiermee versterkt IDS de klantrelatie in de hele keten.
    lees meer
Laad meer
Wie kan mij helpen?
meer medewerkers
  • Mikel Snijders
    Business Unit Director
    +31(0)88 235 66 55
  • Jan Willem Küper
    Principal
    +31(0)88 235 66 55
  • Dave Jansen
    Business Unit Director
    +31(0)88 235 66 55
Laad meer
Onze aanpak
1
Inventarisatie

In tegenstelling tot traditionele BI-dienstverleners begint onze aanpak met een uitvoerige inventarisatie van uw organisatie. Doelstellingen, randvoorwaarden en toepasbaarheid worden uitgewerkt in een helder en werkbaar projectplan. Dit projectplan vormt de basis voor de verdere uitvoering.

Lees meer
2
Implementatie

Onze implementatie kenmerkt zich door de pragmatische projectaanpak waarbij de te behalen bedrijfsvoordelen centraal staan. Samen met u bepalen we welke voordelen kunnen bijdragen in de verbetering van uw bedrijfsresultaten. We focussen op korte termijn successen en haalbare projectfaseringen.

Lees meer
3
Oplevering

Naast het realiseren van de projectdoelstellingen zien wij gebruikersacceptatie als belangrijke succesfactor in deze fase. Samen werken en samenwerken met uw organisatie staat daarom centraal. We leveren gefaseerd op, zodat we op tijd en met de grootste zorg uw implementatie realiseren.

Lees meer
  • 23
    Mar

    Service Manager Dag 2017

    IT afdelingen krijgen steeds meer te maken met diensten die sneller en vluchtiger geleverd moeten worden en onderhevig zijn aan constante veranderingen. Hoe ga je hier mee om? Moet je nou wel documenteren of juist niet? Ga je voor snelheid of kwaliteit? Hoe zorg je er nou voor dat de steeds sneller veranderende business ondersteund kan worden terwijl continuïteit wel gewaarborgd ...
Scroll