Case

Starbucks

Case Starbucks

Met meer dan 20.000 vestigingen wereldwijd is Starbucks ’s werelds grootste keten van koffiehuizen. Naast koffie worden ook warme en koude dranken, thee, koffiebonen, sandwiches, gebak, en merchandise verkocht. Sinds 2002 heeft Starbucks haar enige koffiebranderij buiten de VS in Nederland gevestigd, van waaruit alle vestigingen in Europa worden bevoorraad. Een grote onderneming als Starbucks moet de kennis van haar personeel up-to-date houden. De opleidingen daarvoor werden ingekocht bij verschillende leveranciers, wat niet overzichtelijk was. Daarnaast viel de kwaliteit van de opleidingen tegen. Starbucks ging op zoek naar een geschikte partner om trainingen te faciliteren.

Met meer dan 20.000 vestigingen wereldwijd is Starbucks ’s werelds grootste keten van koffiehuizen.

Jan Willem Sewalt IT Service Manager EMEA Starbucks

Focussen op kerntaken

Met het nieuwe opleidingsportaal zijn de budgetten beter inzichtelijk en daardoor realistischer in te schatten. “Die transparantie, en het feit dat de backoffice volledig is geregeld, geeft veel tijdswinst en rust. Er is meer tijd om op andere zaken te focussen. Nu kun je met een druk op de knop een training boeken, terwijl dat eerst een tijdrovend proces was waarin je vooral veel aan het zoeken was naar de juiste training,” zegt Sewalt.

Download de complete case

Meer weten? Neem contact op met

Rob van Rinsum

Directeur Nederland +31629528835
Neem contact op

Meer cases Alle cases