case

Vanderlande

case Vanderlande

Vanderlande in Veghel is wereldwijd toonaangevend als producent van logistieke transportsystemen. Het bedrijf maakt wereldwijd een enorme groei door.

De ondersteuning die Vanderlande levert, vaak in de lokale taal, groeit mee en zit in het hart van het bedrijf. De Service Desks leveren namelijk naast ICT-support ook ondersteuning op (elektra) mechanische onderdelen, zoals de conveyor-belts op luchthavens. Inmiddels zijn er Service Desks in 12 van de 29 landen waar het bedrijf gevestigd is.

Door de enorme groei van Vanderlande ontstond het risico op wildgroei. En in de wereldwijde economie waarin Vanderlande zich in bevindt, werd de behoefte aan een bepaalde standaardisering van de processen steeds belangrijker.

Vanderlande heeft toen Pink Elephant gevraagd om een benchmark uit te voeren. Op basis van de resultaten daarvan is vervolgens besloten om ITIL te implementeren, zodat wereldwijd dezelfde taal werd gesproken.

'De implementatie van ITIL heeft ervoor gezorgd dat Vanderlande wereldwijd dezelfde taal spreekt en klaar is om de verdere groei op te vangen.’

Ingemar Poldervaart Manager Global Service Desk, Vanderlande

ITIL als onderdeel van de strategie

ITIL is echt onderdeel geworden van de taal en strategie van Vanderlande, wereldwijd. Pink Elephant heeft Vanderlande met kennis, ervaring en trainers terzijde gestaan. Maar de kracht en succes van de implementatie komt toch ook vooral door hoe Vanderlande er zelf mee aan de slag is gegaan.

Bekijk de complete Case

Meer weten? Neem contact op met

Misha Macinski

Delivery Manager
Neem contact op

Meer cases Alle cases