pink elephant

Kennisbank

pink elephant Kennisbank
Wat zoekt u?
  • White paper Agile Project Management

    White paper Agile Project Management

    Agile®Program & Projectmanagement

    Agile Project Management is een succesvolle en populaire methode voor het managen van een incrementele en iteratieve ontwikkeling van oplossingen.

    Download
  • White paper Outsourcing

    White paper Outsourcing

    De white paper Outsourcing van Pink Elephant geeft een overzicht van de stappen richting de outsourcing van uw IT. Ook…

    Download
  • ITIL® Introductie

    ITIL® Introductie

    IT Service ManagementITIL®

    De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.

    Lees meer
  • prince2

    Managen Productoplevering

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het proces Managen Productoplevering (MP) is het beheersen van de relatie tussen de Projectmanager en Teammanager(s) door…

    Lees meer
  • prince2

    Beheersen van een Fase

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het proces Beheersen van een Fase (BF) is het opdragen en monitoren van de uit te voeren…

    Lees meer
  • prince2

    Managen van een Faseovergang

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het proces Managen van een Faseovergang (MF) is om het voor de Stuurgroep mogelijk te maken de…

    Lees meer
  • prince2

    Afsluiten van een Project (AP)

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het proces Afsluiten van een Project (AP) is het creëren van een eenduidig moment waarop de acceptatie…

    Lees meer
  • prince2

    Op maat maken voor de projectomgeving

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Een van de kenmerken van een project is dat de verandering uniek is. Het zou ieder geval uniek genoeg moeten…

    Lees meer
  • prince2

    White paper PRINCE2®

    PRINCE2®

    PRINCE2® is een niet-propriëtaire methode en is wereldwijd opgekomen als één van de meest gangbare methoden voor het managen van…

    Download
  • White paper ITIL®

    White paper ITIL®

    IT Service ManagementITIL®

    ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…

    Download
  • cobit

    White paper COBIT® 2019

    COBIT®Security, Governance & Architecture

    De waarde van veel organisaties bestaat vandaag de dag uit de informatie die zij bezitten. Deze informatie is gedurende de…

    Download
  • agile-pm

    White paper Agile®

    Agile®Program & Projectmanagement

    Het is toch eigenlijk merkwaardig te moeten constateren dat we aan de ene kant in een snel veranderende wereld leven…

    Download
  • smpbanner

    Service management professional

    IT Service Management

    Deze trainingen ga ik doen:  Lean IT® Foundation: U wilt uw IT-beheer of -ontwikkelorganisatie effectiever, efficiënter en sneller laten functioneren?…

    Lees meer
  • agile-pm

    Agile® en andere methoden

    Agile®Program & Projectmanagement

    Een vaak gestelde vraag is of Atern gebruikt kant worden in combinatie met, of in de plaats van andere methoden,…

    Lees meer
  • agile-pm

    Agile® Framework

    Agile®Program & Projectmanagement

    De Atern aanpak omvat een filosofie en een raamwerk, bestaande uit acht principes en een viertal ondersteunende bouwstenen. De Atern…

    Lees meer
  • agile-pm

    AgilePM® basisbeginselen

    Agile®Program & Projectmanagement

    Het managen van AgilePM® projecten verschilt wezenlijk van het managen van traditionele projecten, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat…

    Lees meer
  • Request Fulfillment

    Request Fulfillment

    ITIL®

    Request fulfillment verwerkt service requests (serviceverleningsverzoeken) van de gebruikers. Een service request kan bijvoorbeeld het verzoek zijn om een wachtwoord…

    Lees meer
  • agile-pm

    Agile® Manifesto

    Agile®Program & Projectmanagement

    Letterlijk vertaald betekent Agile: wendbaar, behendig, lenig, vlug. Het woord Agile kreeg in 2001 een speciale betekenis. In dat jaar…

    Lees meer
  • agile-pm

    Agile® Principes

    Agile®Program & Projectmanagement

    Het Agile Manifesto is uitgewerkt in een twaalftal principes: Onze hoogste prioriteit is het tevredenstellen van de klant door het…

    Lees meer
  • cobit

    Het COBIT® Model

    COBIT®Security, Governance & Architecture

    Het COBIT® 5.0 Model Het COBIT® model voorziet businessmanagers, IT-managers, auditoren en gebruikers van een set algemeen geaccepteerde meetinstrumenten, indicatoren,…

    Lees meer
  • cobit

    COBIT® 2019 IT Governance

    COBIT®Security, Governance & Architecture

    Wat is COBIT® 2019? COBIT® 2019 biedt een structuur voor het inrichten van IT Governance en de daarmee samenhangende IT organisatie…

    Lees meer
  • agile-pm

    Agile® Project Management

    Agile®Program & Projectmanagement

    Agile Project Management® is het resultaat van de samenwerking tussen APMG International en het DSDM Consortium. DSDM (Dynamic Systems Development…

    Lees meer
  • iso-sec-2000

    ISO 20000® Standaard

    In IT Service Management (ITSM) is kwaliteit een van de belangrijkste voorwaarden voor het leveren van services die door het…

    Lees meer
  • iso-sec-2000

    ISO 20000® Certificering

    ITSM

    ISO 20000® is de eerste wereldwijde kwaliteitsstandaard op het gebied van IT Service Management. Het is een voortvloeisel uit de…

    Lees meer
  • ASL® Applicatiemanagement

    ASL® Applicatiemanagement

    ASL®IT Service Management

    Wat is ASL® Applicatiemanagement? ASL® is als ‘public domain’ standaard hét proces framework voor applicatiemanagement. ASL® ondersteunt u bij het…

    Lees meer
  • De ASL® Beheerprocessen

    De ASL® Beheerprocessen

    ASL®IT Service Management

    Inleiding ASL® Beheerprocessen Applicaties of applicatieobjecten zijn er om te gebruiken en dus te exploiteren op een infrastructuur en te…

    Lees meer
  • Het ASL® Framework

    Het ASL® Framework

    ASL®IT Service Management

    Opbouw ASL® Framework Het ASL® framework kent zes clusters van processen. Ieder procescluster bevat een aantal processen. De processen in…

    Lees meer
  • ISO 20000® Certificering

    ISO 20000® Certificering

    ISO 20000® certificering voor Enterprise Kwaliteit en controle over uw IT dienstverlening An het einde van…

    Lees meer
  • zurich

    Service Improvement Case Study

    IT Service Management

    Achtergrond Zurich is een van de wereld grootste verzekeringsmaatschappij en een van de weinige die op een wereldwijde basis actief…

    Lees meer
  • De Service Overheid

    De Service Overheid

    Overheidsbrede visie op dienstverlening Gemeenten, provincies, waterschappen, uitvoeringsorganisatie en het Rijk hebben een gemeenschappelijke Visie op Dienstverlening opgesteld. In de…

    Lees meer
  • Shared Service Center

    Shared Service Center

    Hoe creëer ik een Shared Service Center? In 2007 heeft de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) haar visie op de toekomst…

    Lees meer
  • iso-sec-2000

    ISO 27001® Implementatie

    ISO 27002®

    Over de ISO 27001® Standaard De norm ISO 27001® norm is dé standaard voor informatiebeveiliging. ISO 27001® certificering toont aan dat…

    Lees meer
  • iso-sec-2000

    ISO 27001® Assessment

    ISO 27002®

    ISO 27001® Assessment: Zicht op IT Security Streeft u naar meer controle over uw IT organisatie, of compliance van uw…

    Lees meer
  • IT Security

    IT Security

    Waarom IT Security? Informatiebeveiliging is een “hot issue” bij overheid en bedrijfsleven. Hoe bepaal je als organisatie of je voldoende…

    Lees meer
  • cobit

    IT Governance

    COBIT®

    Hoe krijgt u de informatietechnologie (IT) in uw onderneming onder controle zodat het de diensten en informatie aflevert die uw…

    Lees meer
  • cobit

    COBIT® Assessment

    COBIT®

    Streeft u naar meer controle over uw IT organisatie, of compliance van uw organisatie aan IT Governance Best Practices? Wilt…

    Lees meer
  • P3M3® Assessment

    P3M3® Assessment

    Program & Projectmanagement

    P3M3® helpt organisaties om de fundamentele aspecten van het managen van portfolio’s, programma’s en projecten te lijf te gaan. Het…

    Lees meer
  • PRINCE2® QuickScan

    PRINCE2® QuickScan

    Program & Projectmanagement

    Streeft u naar een hogere klanttevredenheid, en het behalen van projectresultaten binnen tijd en budget? Wilt u starten met een…

    Lees meer
  • bisl

    Gebruikersondersteuning

    BISL®IT Service Management

    Het proces gebruikersondersteuning maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Gebruiksbeheer. De naam van het proces geeft goed aan wat…

    Lees meer
  • bisl

    Beheer Bedrijfsinformatie

    BISL®IT Service Management

    Het proces Beheer Bedrijfsinformatie maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Gebruiksbeheer. De procesnaam is goed getroffen want we zullen…

    Lees meer