Service Automatisering

Service Automatisering

Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder andere voordelen op de volgende gebieden:

  • De capaciteit van geautomatiseerde resources kan makkelijk aangepast worden als reactie op de variatie naar de gevraagde volumes.
  • Geautomatiseerde resources kunnen de capaciteit met minder restricties op tijd en met toegang afhandelen.
  • Geautomatiseerde systemen presenteren een goede basis om de service management processen te meten en te verbeteren (continue serviceverbetering) door vast te houden aan de constante factor van resources.
  • Vele optimalisatieproblemen zoals planning, routering en allocatie van resources gaan het brein van de mens te boven en hebben het rekenbrein van een computer nodig.

Service Analyse

Informatie is statisch. Informatie wordt kennis wanneer deze geplaatst wordt in een context van patronen en de daaruit voortkomende consequenties. Deze patronen geven een hoog voorspelbaarheidsniveau en betrouwbaarheid hoe de data in de tijd zullen veranderen Om patronen van informatie te berijpen, kunnen we de volgende vragen stellen:

  • Hoe beïnvloedt een incident een bepaalde service?
  • Hoe is de business beïnvloed?
  • Hoe reageren we?

Bij het beantwoorden van deze vragen zijn we bezig met service analyse. Service analyse is nuttig om de bestaande infrastructuurcomponenten en service te modelleren naar higher-level business services. Infrastructurele events zijn dan automatisch verbonden met de bedrijfsprocessen. In plaats van te reageren op onopvallende events kunnen managers het gedrag van een service karakteriseren. Dit gedrag wordt dan vergeleken met het uitgangspunt van het normale gedrag voor dat tijdstip of die businesscyclus.

Meer weten? Neem contact op met

Chantal Michielse - Clavan

Office Manager +31618511049
Neem contact op

Gerelateerde trainingen

Gerelateerde artikelen

  • bisl

    Wijzigingenbeheer

    BISL®

    Het proces Wijzigingenbeheer maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Wijzigingenbeheer is een van de…

    Lees meer
  • prince2

    White paper PRINCE2®

    PRINCE2

    PRINCE2® is een niet-propriëtaire methode en is wereldwijd opgekomen als één van de meest gangbare methoden voor het managen van…

    Download
  • White paper Outsourcing

    White paper Outsourcing

    De white paper Outsourcing van Pink Elephant geeft een overzicht van de stappen richting de outsourcing van uw IT. Ook…

    Download
  • White paper ITIL®

    White paper ITIL®

    ITIL®

    ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…

    Download
  • cobit

    White paper COBIT® 2019

    COBIT®

    De waarde van veel organisaties bestaat vandaag de dag uit de informatie die zij bezitten. Deze informatie is gedurende de…

    Download
  • agile-pm

    White paper Agile®

    Agile®

    Het is toch eigenlijk merkwaardig te moeten constateren dat we aan de ene kant in een snel veranderende wereld leven…

    Download
  • White paper Agile Project Management

    White paper Agile Project Management

    Agile®

    Agile Project Management is een succesvolle en populaire methode voor het managen van een incrementele en iteratieve ontwikkeling van oplossingen.

    Download
  • bisl

    Vormgeven NGIV

    BISL®

    Het proces Vormgeven niet-geautomatiseerde informatievoorziening maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer