ITSM QuickScan

ITSM QuickScan

ITSM QuickScan: Verbeter uw ITSM Processen

Streeft u naar een hogere klanttevredenheid, een betere dienstverlening en lagere operationele kosten? Wilt u starten met een ITSM verbeterprogramma of een ITSM Implementatie?

Met de ITSM QuickScan van Pink Elephant identificeert u snel tastbare verbeterpunten binnen uw bedrijfsvoering en verkrijgt u draagvlak voor verandering. Een onafhankelijke en objectieve blik op uw organisatie levert u een onderbouwd en gedragen inzicht in het verbeterpotentieel op. Dit geeft u waardevolle input voor een ITSM verbeterprogramma of ITSM Implementeatio

Hoe werkt de Pink Elephant QuickScan?

We werken met een gestructureerde aanpak waarin we samen vaststellen welke punten in uw werkprocessen kunnen worden verbeterd en wat dit op gaat leveren.

Met de uitkomst ervan kunnen we exact bepalen welke vervolgstappen er moeten worden gezet, hoe we deze samen met uw medewerkers kunnen implementeren en tot welke verbeteringen dit precies gaat leiden.

De voordelen van een Quick Scan

  • Bewustwording van de knelpunten in de processen bij deelnemers aan het onderzoek;
  • Doelstellingen zijn in kaart gebracht voor gewenst ITSM volwassenheid;
  • Nulmeting van de kwaliteit van de ITSM processen, die als startpunt voor verbeteringen gebruikt worden;
  • On-line inzicht in de kwantitatieve resultaten van het onderzoek;
  • Rapport met conclusies en aanbevelingen voor de korte en middellange termijn gebaseerd op uw situatie en de kennis en jarenlange ervaring van Pink Elephant consultants;
  • Input voor het opstellen van een gedetailleerde blauwdruk van de gewenste servicemodellen.

Waarom door Pink Elephant?

Mensen houden van nature niet van verandering. In de praktijk blijkt dat veel verandertrajecten mislukken. Dit kost organisaties enorm veel geld, al is dat niet altijd zichtbaar.

Pink Elephant heeft een jarenlange ervaring met complexe implementatietrajecten, procesoptimalisatie en het realiseren van gedrags- en cultuurverandering bij  grote en kleine organisaties in tal van branches. Met aantoonbaar resultaat. Investeer een uur in een waardevol gesprek met een van onze ITSM specialisten over wat een QuickScan voor uw bedrijfsvoering kan opleveren.

Meer weten? Neem contact op met

Chantal Michielse - Clavan

Office Manager +31618511049
Neem contact op

Gerelateerde artikelen

  • bisl

    Wijzigingenbeheer

    BISL®

    Het proces Wijzigingenbeheer maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Wijzigingenbeheer is een van de…

    Lees meer
  • prince2

    White paper PRINCE2®

    PRINCE2

    PRINCE2® is een niet-propriëtaire methode en is wereldwijd opgekomen als één van de meest gangbare methoden voor het managen van…

    Download
  • White paper Outsourcing

    White paper Outsourcing

    De white paper Outsourcing van Pink Elephant geeft een overzicht van de stappen richting de outsourcing van uw IT. Ook…

    Download
  • White paper ITIL®

    White paper ITIL®

    ITIL®

    ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…

    Download
  • cobit

    White paper COBIT® 2019

    COBIT®

    De waarde van veel organisaties bestaat vandaag de dag uit de informatie die zij bezitten. Deze informatie is gedurende de…

    Download
  • agile-pm

    White paper Agile®

    Agile®

    Het is toch eigenlijk merkwaardig te moeten constateren dat we aan de ene kant in een snel veranderende wereld leven…

    Download
  • White paper Agile Project Management

    White paper Agile Project Management

    Agile®

    Agile Project Management is een succesvolle en populaire methode voor het managen van een incrementele en iteratieve ontwikkeling van oplossingen.

    Download
  • bisl

    Vormgeven NGIV

    BISL®

    Het proces Vormgeven niet-geautomatiseerde informatievoorziening maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer