Most ITSM vendors initiate contract renewal discussions 30 to 60 days before end of term. That could be a problem because most organizations take 6 to 9 months to decide on a new ITSM solution.
What if you faced a massive price increase with two months notice? Which option would your team choose?
- Sit down at the bargaining table with no contract leverage and accept the unacceptable price increase
OR
- Disrupt business with unavoidable, unacceptable, and costly downtime as the team scrambles to set up a new solution.
Don’t face this dilemma! Instead, take control over your next ITSM contract with the following steps:
There are no shortcuts! Your team must spend time and efford on carefull planning and preperation is you want to switch ITSM tools.
So ensure your company is not trapped in an undesirable situation:
- Take time to understand different licensing models.
- Negotiate next term 12 months before current contract ends.
- Ensure a Plan B is ready at all times
- Plan reserve budget to run overlapping solutions.
We can help. Pink Elephant is proud to be in partnership with Cherwell, a leading supplier of innovative IT Service Management (ITSM) solutions. Cherwell’s Service Platform allows enterprises to automate workflows, integrate systems, and improve staff productivity for departments both inside and outside the traditional IT boundaries. Codeless configuration and innovative solutions for HR, Security, PPM, and Facilities offer a simple and cost-effective way to make workflow across the enterprise.
Learn more about Cherwell
Gerelateerde trainingen
- Lees meer
PRINCE2 Foundation – e-learning
PRINCE2® is een gestructureerde projectmanagement methodiek die de professionalisering van projecten vergroot. In de training PRINCE2® Foundation wordt ingegaan op…
- Lees meer
ITIL® Managing Across the Lifecycle
De vijfdaagse training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL® Framework. De training geeft een uitgebreid…
- Lees meer
Agile/SCRUM Foundation
Takeuchi en Nonaka kunnen worden gezien als de grondleggers van Scrum. Zij beschreven een productontwikkelraamwerk dat vergeleken wordt met de…
- Lees meer
ITIL4® Specialist: Create, Deliver & Support – e-learning
De Create, Deliver & Support e-learning is bedoeld voor IT-medewerkers die verantwoordelijk zijn voor IT-servicemanagement, digitale diensten en de end-to-end…
Gerelateerde artikelen
- Lees meer
Wijzigingenbeheer
Geen categorieHet proces Wijzigingenbeheer maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Wijzigingenbeheer is een van de…
- Download
White paper PRINCE2®
Geen categoriePRINCE2® is een niet-propriëtaire methode en is wereldwijd opgekomen als één van de meest gangbare methoden voor het managen van…
- Download
White paper Outsourcing
Geen categorieDe white paper Outsourcing van Pink Elephant geeft een overzicht van de stappen richting de outsourcing van uw IT. Ook…
- Download
White paper ITIL®
Geen categorieITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…
- Download
White paper COBIT® 2019
Geen categorieDe waarde van veel organisaties bestaat vandaag de dag uit de informatie die zij bezitten. Deze informatie is gedurende de…
- Download
White paper Agile®
Geen categorieHet is toch eigenlijk merkwaardig te moeten constateren dat we aan de ene kant in een snel veranderende wereld leven…
- Download
White paper Agile Project Management
Geen categorieAgile Project Management is een succesvolle en populaire methode voor het managen van een incrementele en iteratieve ontwikkeling van oplossingen.
- Lees meer
Vormgeven NGIV
Geen categorieHet proces Vormgeven niet-geautomatiseerde informatievoorziening maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…