White paper ITIL®

White paper ITIL®

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van IT-diensten.

In 2011 is ITIL® versie 2011 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 3, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Ook wordt er meer aandacht besteedt aan praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt staan.

De white paper ITIL® bevat onder andere:

  • ITIL® Introductie
  • De Servicelevenscyclus van ITIL®
  • Service-ontwerp, Servicetransitie en Serviceproductie
  • Continue Serviceverbetering
  • Service Automatisering
  • Change Management, Incident Management en Problem Management
  • De waarde van Request Fulfillment

Benieuwd waarom jij niet zonder ITIL® kan? Download nu de whitepaper!

Meer weten? Neem contact op met

Richard de Boer

Trainer +31882356655
Neem contact op

Gerelateerde trainingen

  • ITIL Intermediate OSA

    ITIL Operational Support and Analysis training De training ITIL Operational Support and Analysis is een praktijkgerichte module voor organisatie die…

    Lees meer
  • ITIL MALC

    ITIL Managing Across the Lifecycle training De vijfdaagse training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL…

    Lees meer
  • Lean IT Foundation Online

    Lean IT Foundation training U wilt uw IT-beheer of -ontwikkelorganisatie effectiever, efficiënter en sneller laten functioneren? Dan is Lean IT…

    Lees meer
  • BISL Foundation

    BISL Foundation De Business Information Services Library (BiSL®) is een publieke standaard voor Business Informatiemanagement: functioneel beheer en informatiemanagement. BiSL…

    Lees meer

Gerelateerde artikelen

  • bisl

    Wijzigingenbeheer

    BISL®IT Service Management

    Het proces Wijzigingenbeheer maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Wijzigingenbeheer is een van de…

    Lees meer
  • bisl

    Vormgeven NGIV

    BISL®IT Service Management

    Het proces Vormgeven niet-geautomatiseerde informatievoorziening maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer
  • bisl

    Voorbereiden Transitie

    BISL®IT Service Management

    Het proces Voorbereiden Transitie maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. Transitie is de term die binnen BISL® wordt…

    Lees meer
  • bisl

    Verbindende processen uitvoerend

    BISL®IT Service Management

    Door de processen binnen de procescluster Gebruiksbeheer wordt de dagelijkse ondersteuning van de informatievoorziening verzorgd. De processen van de procescluster…

    Lees meer
  • bisl

    Verbindende processen richtinggevend

    BISL®IT Service Management

    Binnen de verschillende niveaus van functioneel beheer worden diverse soorten plannen en beleid ontwikkeld. Daarnaast worden vanuit het bedrijf ook…

    Lees meer
  • bisl

    Toetsen en Testen

    BISL®IT Service Management

    Het proces Toetsen en Testen maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer
  • bisl

    Sturende processen

    BISL®IT Service Management

    Bij de sturing op de informatievoorziening binnen een organisatie gaat het om een aantal praktische zaken. Het BISL® model heeft…

    Lees meer
  • bisl

    Specificeren

    BISL®IT Service Management

    Het proces specificeren maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van ook dit proces geeft goed aan…

    Lees meer