ITSM én ESM

Cherwell

Pink Elephant is partner van Cherwell. Samen leveren wij IT Service Management en Enterprise Service Management oplossingen.

ITSM én ESM Cherwell Pink Elephant is partner van Cherwell. Samen leveren wij IT Service Management en Enterprise Service Management oplossingen.

Pink Elephant is sinds kort Cherwell partner in Nederland. Cherwell is een leidende leverancier van innovatieve IT Service Management (ITSM) oplossingen. Deze samenwerking bouwt voort op de succesvolle samenwerking die Pink Elephant South Africa heeft met Cherwell. Vanuit de jarenlange ervaring die Pink Elephant heeft met het inrichten en uitvoeren van Service Management-processen, is de samenwerking met Cherwell een logische stap.

Cherwell: ITSM maar ook Enterprise Service Management

Zeker in Nederland heeft de introductie van ITIL door Pink Elephant tot de implementatie van Helpdesktools geleid. Later groeiden deze uit tot IT Service Management tools, die de uitvoering van de meeste ITIL-processen ondersteunden. Zoals in bijna elke nieuwe markt, volgde daarna een fase van consolidering. Inmiddels zijn er in Nederland nog maar een beperkt aantal leveranciers actief.

Toch nemen Cherwell en Pink Elephant nu de stap om Cherwell ook echt in Nederland te lanceren. Cherwell biedt namelijk de nodige voordelen ten opzichte van de gevestigde partijen:

Enterprise Service Management

Naast ITSM ondersteunt Cherwell meerdere kritische bedrijfsprocessen. Service Management is immers al lang niet meer beperkt tot de IT-afdeling. Cherwell ondersteunt workflows op het gebied van:

  • IT Service Management
  • HR Service Management
  • Facilities Management
  • Security Management
  • Project & Portfolio Management
  • Software Asset Management

Cherwell is modulair opgebouwd. Klanten kunnen er dus voor kiezen welke modules voor de organisatie op dat moment geschikt zijn.

Factsheet Cherwell - Pink

Creëer uw eigen workflows of download ze uit de mApp exchange

Met het Cherwell Service Platform kunnen klanten ook hun eigen workflows toevoegen aan het platform. Met visuele editors kunnen geautomatiseerde workflows aangemaakt worden, zonder dat er kennis van code of programmeren nodig is. Een andere optie is het toevoegen van zogenaamde mApps, door andere partijen gebouwde applicaties in de Cherwell app-store (‘mApp exchange’) beschikbaar zijn.

Configureren zonder code

De visuele editors in het Cherwell Service Platform zijn binnen de hele suite actief. Dit betekent dat een consultant of functioneel beheerder zonder kennis van code of programmeertalen een proces of workflow kan inrichten binnen Cherwell. En Cherwell zorgt ervoor dat uw zelfgebouwde workflows blijven draaien, ook bij updates.

Een kosteneffectieve oplossing

Door diensten en workflows op één platform te bundelen zorgt voor een flinke waarde creatie en een vermindering van de administratieve lasten, onderhoud en beheerslasten. Ongeveer 70% van de klanten van Cherwell hebben flink kosten bespaard door diensten en applicaties naast ITSM op Cherwell aan te bieden. Maar ook als U in eerste instantie alleen de ITSM-modules afneemt, zult U merken dat Cherwell een stuk voordeliger is. Dit komt onder meer doordat Cherwell bij de licenties uitgaat van concurrent users.

Digitale transformatie

Het Cherwell Service Platform legt de basis voor een verregaande digitale transformatie van uw bedrijfsprocessen. En door repeterende processen verregaand te automatiseren, zorgt u voor minder overhead en een hogere medewerkerstevredenheid.

PinkVERIFY™.

Wat betreft de ITSM-processen is Cherwell voorzien van het PinkVerify™-certificaat voor maar liefst 11 ITIL processen. Onze collega’s in Noord-Amerika hebben de ondersteuning van de ITIL-processen door Cherwell getoetst en akkoord bevonden. Dit betekent dat klanten geen concessies hoeven te doen in de procesflows. Dit zal ook voor ITIL 4 gaan gelden.

Cherwell volgens Forrester, Gartner en IDG

Forrester heeft Cherwell onlangs tot een ‘Leader” in Enterprise Service Management bestempeld. Gartner noemt Cherwell een ‘Challenger’ in haar actuele ‘Magic Quadrant’. En IDG looft de focus op AI die Cherwell aan het integreren is in het platform. Het is duidelijk: Cherwell is in opkomst!

Hieronder vindt U de links naar de Engelstalige onderzoeken:

Forrester

Gartner Magic Quadrant 2018

IDG

 

Kennisbank

  • ITIL® Service Management

    De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een…

    Lees meer
  • ITSM Diensten

    ITSM Consultancy geeft onze klanten onafhankelijk advies over strategische IT vraagstukken. Pink Elephant geeft richting…

    Lees meer

Vraag het Pink

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op

Yvette Hillenaar

Manager Education +31882356655

Of kom langs

Pink Naarden

Pink Elephant Naarden

Gooimeer 18
1411 DE Naarden