FireScope Service Performance Manager

FireScope Service Performance Manager

FireScope Service Performance Manager

FireScope Service Performance Manager (SPM) is een uitbreiding op het basisproduct FireScope SDDM (Secure Discovery and Dependency Mapping).

FireScope SDDM maakt je volledige IT infrastructuur inzichtelijk door alle componenten hiervan (zoals computers, servers, netwerk apparatuur en dergelijke) realtime automatisch in kaart te brengen én hun onderlinge relatie zichtbaar te maken. De belangrijkste componenten (die bijvoorbeeld kritische bedrijfsprocessen ondersteunen) wil je ook actief en realtime monitoren. Daar komt FireScope SPM aan bod.

FireScope SPM biedt functionaliteiten die de volledige monitoring van je IT middelen en business services mogelijk maken. Van het monitoren en managen van service performance tot aan business analyses en voorspellende trends.

Het unieke van FireScope is dat discovery én monitoring in één tool en realtime aangeboden worden.

Wat doet FireScope SPM?

  • Monitoring en virtualisatie van netwerk, applicaties, opslag, gebruikerservaring en IT-service performance in één platform.
  • Brengt de toegevoegde waarde die IT de business biedt in kaart op elk niveau (CxO, Business Line Owners en IT).
  • Real time dashboards voor iedereen; van CIO tot system engineer.
  • Breng de relatie tussen IT services automatisch in kaart en past best practice monitoring toe op de hele servicestack.
  • Maakt big data-gedreven IT operations en geavanceerde predictive analytics mogelijk.

Meer weten?

Laat je gegevens achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

Contact

Voordelen

  • Realtime informatie

    FireScope biedt realtime informatie waardoor je direct kan reageren op verstoringen, maar ook knelpunten kunt voorkomen door inzicht in de performance.

  • Vereenvoudigde architectuur

    Alle oplossingen voortaan in één product in plaats van meerdere losse producten.

  • Verhoogde efficientie

    Minder tijd besteden aan root-cause analysis en sneller oplossen van verstoringen.

  • Lagere kosten

    Minder vendoren en producten. Daardoor lagere onderhouds- en supportkosten.

  • Maakt IT-data bruikbaar voor de business.

    Maak de toegevoegde waarde van IT aan de business concreet. Qua performance en financieel.

  • Input voor Big Data

    Exporteer vrijwel elke statistiek die je wilt en maak het onderdeel van je Big Data analyses.

Probeer het zelf

Gebruikers hebben steeds hogere verwachtingen rondom prestaties en betrouwbaarheid van IT middelen. Daarom groeit het belang van inzicht in de IT infrastructuur, zodat IT problemen in een zo vroeg mogelijk stadium geïdentificeerd en opgelost kunnen worden. FireScope SPM maakt gebruik van big data en Cloud technologieën om zo ongeëvenaarde monitoring binnen de gehele IT stack mogelijk te maken. FireScope SPM is makkelijk schaalbaar zonder de grote inspanning en hoge kosten van traditionele enterprise monitoring oplossingen.

In plaats van het gebruiken van vele losstaande point solutions, die zich focussen op één specifieke toepassing, biedt FireScope SPM een scala van functionaliteiten binnen één platform. FireScopes moderne REST API geeft klanten ook de flexibiliteit om FireScope SPM te integreren met bestaande management tools, zoals Cherwell.

FireScope is hiermee een essentieel onderdeel van een moderne Service Management strategie. Zeker organisaties waarbij security en compliance van levensbelang is, worden naar een hoger niveau geholpen door de realtime inzichten die FireScope SPM biedt.

Gratis demo aanvragen

Functionaliteiten

  • FireScope SPM is ontwikkeld met het oog op verschillende frameworks, standaarden en wet- en regelgeving zodat het transformeren van IT naar een Key Business Partner zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt.
  • Configureren zonder code waardoor gebruikers geen kennis van code of programmeertalen hoeven te hebben.
  • Gelijk resultaat door cloud based delivery. Het aanbieden als SaaS dienst voorkomt lange en complexe opstartprojecten. Voegt waarde toe vanaf dag één.
  • Integratie met vele populaire service desk oplossingen verkort de doorlooptijd en verbetert de kwaliteit van service management processen. In 2 klikken naar de oorzaak van een incident bijvoorbeeld.
  • Koppel gebruikerstevredenheid monitoring met business metrics en identificeer welke infrastructuur events of degradaties van diensten  impact hebben op je gebruikers of op de business.
  • Zorgt voor automatische generatie van een incident wanneer critical events voorkomen. Hierin staan uitgebreide details en metrics om de eerste remediation inspanningen te verbeteren.
  • Maakt de toegevoegde waarde die de IT de business biedt inzichtelijk met real time business value dashboards.
  • Voorkom event storms zoals het ontvangen van honderden notificaties omdat 1 switch uitvalt.

FireScope SPM IT-Value

  • ITIL® Change Management en Change Transition: FireScope identificeert de impact van veranderingen op CI’s, waardoor je organisatie meer RISICO bewust kan worden op het gebied van Changes. Ongeautoriseerde changes, change status en change auditing kan bereikt worden met behulp van FireScope SDDM en SPM als belangrijk onderdeel van een volwassen change proces.
  • ITIL® Configuration Management: Hiermee wordt een baseline vastgesteld met gerelateerde CI’s om in de CMDB/CMS te integreren. FireScope SPM kan nu inzichten geven omtrent de status van deze CI’s in de productie omgeving.
  • ITIL® Service Level Management: met de SDDM IT afhankelijkheden visualiseren. FireScope SPM kan vervolgens rapporteren over de service levels om zeker te stellen dat alle kritische SLO’s/OLA’s gehaald worden.
  • ITIL® Service Catalogue: FireScope SPM bekijkt de details in de relatie tussen IT en Business assets die nodig zijn om een service portfolio te bouwen. FireScope SPM kan deze services vervolgens op verschillende niveaus monitoren.
  • ITIL® Availability Management: Gegevens uit SDDM kunnen gebruikt worden om single points of failure van business services vast te stellen. User experience checks kunnen proactief de beschikbaarheid van web applicaties monitoren. Zo kan impact voor gebruikers feitelijk gemeten worden.
  • Incident Management: Meldingen kunnen via meerdere methoden worden doorgegeven ter verbetering van belangrijke Incident-procesactiviteiten (MTTR, escalatie, impactanalyse, etc.).
  • Event Management: Event Management is meer dan alleen uptime. Het moet gegevens bevatten die nuttig zijn voor de afhandeling van events zoals event impact en trends.
  • Problem Management: Bepaal proactief de time-to-impact voor events zoals netwerk- en opslagcapaciteit waarschuwingen. Voer gedetailleerde root cause analyses uit van een incident uit door gedetailleerde bewaking van gebeurtenissen.
  • AVG/ISO/NEN: Ondersteunt Configuration, Change, Problem en Asset Management controls.
  • SecOPs: SDDM kaarten kunnen door security teams gebruikt worden om te valideren of firewall ruling correct werkt, het trouble shooten van verdachte activeiten, ongewenste aparaten onderzoeken en applicatie micro segmentatie projecten.
  • Application Support: Krijg end-to-end kennis van applicaties en business services. Zelfs degene die hybrid cloud zijn of in meerdere datacenters ondergebracht zijn.

Waarom Pink Elephant?

Pink Elephant is wereldwijd implementatie partner én EMEA hoofdpartner van FireScope. Dit is niet voor niks. De tooling die FireScope biedt sluit perfect aan op de expertise van Pink op het gebied van IT Service Management en Security.

Pink Elephant is al decennialang voorloper als het gaat om IT Service Management. We waren de eerste die ITIL in Nederland introduceerde en staan tot op de dag van vandaag hoog aangeschreven als het gaat om ITSM advies, training en technologie.

Meer weten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Misha Macinski

Neem contact op met

Misha Macinski

Delivery Manager