Conveni

Conveni bestaat dit jaar 40 jaar en is producent van ‘fresh convenience food’, vers gemaksvoedsel waaronder pastasauzen, pizza’s, voorgekookte maaltijdcomponenten, complete maaltijden en to-go producten zoals panini’s. Dit doet Conveni zowel onder private label als eigen merk binnen retail, foodservice en business-to-business, in Nederland en omliggende landen. Het bedrijf heeft 250 medewerkers in dienst en isgevestigd in Liessel.

“Met het onderbrengen van onze IT bij Pink Elephant kunnen mijn team en ik focussen op onze kerntaken”
Herman Jeurissen, ICT Manager | Conveni

Na splitsing bedrijven behoefte aan IT-outsourcing

Herman Jeurissen, ICT Manager bij Conveni, vertelt waarom het bedrijf zocht naar een IT partner. “In de loop der jaren heeft Conveni verschillende overnames en naamswijzigingen meegemaakt. Tot 2013, toen zijn we Conveni geworden na afsplitsing van Qizini. Dat betekent ook een splitsing in IT. Om onze eigen IT onder te brengen zochten we een outsourcing partner, om te voorkomen dat we servers on-site hebben staan en veel tijd kwijt zijn met onderhoud. Pink Elephant kende onze bedrijfsvoering en IT-omgeving vanuit eerdere samenwerking, een Exact-implementatie, en was daarom de beste keuze in IT-partner voor Conveni. Na een inventarisatie van ons applicatielandschap en de dataservers is een proefmigratie uitgevoerd. Vervolgens is na uitgebreid testen in één weekend alles definitief overgezet naar het datacenter van Pink Elephant, in zowel public als private cloud. Daar zijn we zeer tevreden over.”

Stabiele IT en minder interne afhankelijkheid

De keuze voor IT-outsourcing in een datacenter in plaats van in eigen beheer on-site is bewust gemaakt. “Bij datacenter zit veel meer kennis en kunde dan wanneer we het zelf gaan doen. Het zou tevens een te grote afhankelijkheid zijn van één persoon – bij ziekte of uitdiensttreding heb je een probleem. Met het onderbrengen van onze IT bij Pink Elephant kunnen mijn team en ik ons focussen op onze kerntaken: procesmanagement, security en analytics,” aldus Jeurissen. “Het bevalt goed: het aantal uitvalsmomenten is relatief weinig en als ze er zijn worden ze snel opgelost zodat we er geen hinder van ondervinden. We worden op de hoogte gehouden van de oorzaak van het probleem en hoe het opgelost is.”

Download

Download de case over: Conveni

Deel via:
LinkedInTwitterFacebookGoogle+WhatsAppEmail