ITIL Foundation

ITIL Foundation

Cursus details

Opleidingstype: klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.490

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

ITIL Foundation training
ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van IT-diensten

Ondertussen is in 2011 ITIL® versie 2011 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 3, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Grotere aandacht gaat uit naar praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt van deze training staan. Tijdens deze training krijgt u les van een van onze gecertificeerde Service Management experts met meer dan 20 jaar ervaring in dit vakgebied.

De Training
Deze driedaagse ITIL® Foundation cursus geeft u inzicht in de Service Levenscyclus , zoals die beschreven is in de 5 kernboeken van ITIL®: Servicestrategie, Service-ontwerp, Servicetransitie, Serviceproductie en Continue Serviceverbetering.

Bij Service Management draait het uiteindelijk altijd om het leveren van waarde (in de vorm van IT Services) aan de klant. Dit kan zowel een interne als externe klant zijn. Een IT Service helpt om resultaten te behalen door het verbeteren van de performance en het verminderen van beperkingen. In deze training wordt uitvoering ingegaan op de rollen en processen waarmee u deze resultaten kunt bereiken.

De cursus bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten met veel aandacht voor de vertaling van de ITIL® theorie naar uw dagelijkse werkpraktijk. Het ITIL® Foundation in IT Service Management examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Introductie in ITIL
• Het ITIL Framework
• Servicestrategie
• Demand Management
• Portfolio Management
• Service-ontwerp
• Service Level Management
• Capaciteitsmanagement
• Veiligheidsmanagement
• Leveranciersmanagement
• Servicetransitie
• Change Management
• Release en Deployment Management
• Kennismanagement
• Service Validation Management
• Planning en Support
• Serviceproductie
• Incident Management
• Problem Management
• Service Desk
• IT Operations Managment
• Continue Serviceverbetering
• De Deming cyclus
• Service Improvement model
• Examentraining
• Voorbereiding op het AMPG ITIL Foundation examen

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Foundation - Trainingskosten 1.300
ITIL Foundation - Examen 190
Totaal 1.490

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 10 september 2018 Naarden € 1.490 Inschrijven
woensdag 1 augustus 2018 Naarden € 1.490 Inschrijven
woensdag 10 oktober 2018 Naarden € 1.490 Inschrijven
maandag 12 november 2018 Naarden € 1.490 Inschrijven
maandag 12 november 2018 's Hertogenbosch € 1.490 Inschrijven
woensdag 9 januari 2019 's Hertogenbosch € 1.490 Inschrijven
Bekijk de volledige planning Inklappen

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

  • ITIL Foundation Online

    ITIL Foundation training ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant…

    Lees meer
  • VeriSM Foundation

    VeriSM ™ helpt organisaties de uitdagingen van servicemanagement in het digitale tijdperk te begrijpen en erop te reageren. Het creëert…

    Lees meer
  • ITIL Service Design

    ITIL Service Design training Het ontwerpen van services is belangrijk voor organisaties die werken volgens ITIL. Het continu verbeteren van…

    Lees meer
  • BRMP Foundation

    Business Relationship Management Foundation Het behalen van het Business Relationship Management Professional Foundation certificaat stelt professionals instaat de rol van…

    Lees meer

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Een wereld zonder ITIL®? Time 4 ITIL® 4

    Hoe zou de wereld eruitzien zonder ITIL®? Deze vraag hebben we onlangs aan onze cursisten gesteld en het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual