ITIL Intermediate OSA

ITIL Intermediate OSA

Cursus details

Opleidingstype: klassikaal
Aantal dagen: 4
Trainingskosten: € 2.140

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

ITIL Operational Support and Analysis training
De training ITIL Operational Support and Analysis is een praktijkgerichte module voor organisatie die volgens ITIL werken en IT Service Management toepassen. De nadruk ligt op operationele principes en processen binnen de gehele Lifecycle van services. Analyse van services en continuïteit van levering zijn essentieel. De training richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering en verbetering van de ITIL® processen Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfillment, Access Management en IT Operations.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om het service niveau van uw IT organisatie naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast leert u hoe de afdeling IT Operations past binnen het groter ITIL Framework.

De Training
Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus gaat u aan de slag met de ‘Operational Support & Analysis’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om op operationeel niveau IT-diensten overeenkomstig gemaakte afspraken te leveren.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ITIL® Intermediate ‘Operational Support and Analysis’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Introductie Service Management volgens ITIL
• Doelen, begrippen en processen van IT Operations (Serviceproductie)
• De processen die zich toeleggen op Operational Support & Analysis
• Event Management
• Incident Management
• Problem Management
• De relatie tussen Incident Management en Problem Management
• Request fulfillment en de wijze waarop dit gemeten kan worden.
• Access management
• De inrichting en structuur van de Servicedesk
• Service Operations functies en rollen
• Technologie en implementatie van de Service Operations begrippen in uw organisatie
• Examentraining
• Voorbereiding op het APMG examen

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate - Trainingskosten 1.795
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
Totaal 2.140

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 24 september 2018 Amsterdam € 2.140 Inschrijven
dinsdag 27 november 2018 Nieuwegein € 2.140 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Een wereld zonder ITIL®? Time 4 ITIL® 4

    Hoe zou de wereld eruitzien zonder ITIL®? Deze vraag hebben we onlangs aan onze cursisten gesteld en het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual