ITIL Intermediate SOA

ITIL Intermediate SOA

Cursus details

Opleidingstype: klassikaal
Aantal dagen: 4
Trainingskosten: € 2.140

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

ITIL Service Offerings and Agreements training
De training ITIL Service Offerings and Agreements is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten op termijn.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat uw organisatie als effectieve IT leverancier op te zetten, zowel voor interne als externe klanten. Duidelijke afspraken en effectief contractmanagement zijn hierbij de bouwstenen voor uw organisatie.

De Training
Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus gaat u aan de slag met de ‘Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Offerings and Agreements’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Introductie Service Management op basis van ITIL®;
• Doelen, begrippen en processen van de serviceproductie fase;
• Het effectief opstellen van een service portfolio
• Het opstellen van servicecatalogus;
• De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLAs);
• De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie kunnen versterken;
• Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management);
• Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management;
• De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning;
• De match tussen supplier- en demand management;
• Examentraining;
• Examenvoorbereiding voor het APMG Examen.

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate - Trainingskosten 1.795
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
Totaal 2.140

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 27 augustus 2018 Amsterdam € 2.140 Inschrijven
maandag 8 oktober 2018 Nieuwegein € 2.140 Inschrijven
maandag 29 oktober 2018 Amsterdam € 2.140 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

  • Service Automation Foundation

    De Service Automation Foundation Training Deze cursus is bedoeld voor iedereen die vindt dat het niveau van dienstverlening in zijn…

    Lees meer
  • BISL Foundation

    BISL Foundation De Business Information Services Library (BiSL®) is een publieke standaard voor Business Informatiemanagement: functioneel beheer en informatiemanagement. BiSL…

    Lees meer
  • ITIL MALC

    ITIL Managing Across the Lifecycle training De vijfdaagse training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL…

    Lees meer
  • ITIL Practitioner

    ITIL® Practitioner ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op…

    Lees meer

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Een wereld zonder ITIL®? Time 4 ITIL® 4

    Hoe zou de wereld eruitzien zonder ITIL®? Deze vraag hebben we onlangs aan onze cursisten gesteld en het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual