ITIL Service Offerings and Agreements

ITIL Service Offerings and Agreements

Cursus details

Opleidingstype: Klassikaal
Aantal dagen: 4
Trainingskosten: € 2.140

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

De training ITIL Service Offerings and Agreements is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten op termijn.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat uw organisatie als effectieve IT leverancier op te zetten, zowel voor interne als externe klanten. Duidelijke afspraken en effectief contractmanagement zijn hierbij de bouwstenen voor uw organisatie.

De Training
Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus gaat u aan de slag met de ‘Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Offerings and Agreements’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Introductie Service Management op basis van ITIL®;
• Doelen, begrippen en processen van de serviceproductie fase;
• Het effectief opstellen van een service portfolio
• Het opstellen van servicecatalogus;
• De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLAs);
• De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie kunnen versterken;
• Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management);
• Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management;
• De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning;
• De match tussen supplier- en demand management;
• Examentraining;
• Examenvoorbereiding voor het APMG Examen.

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate - Trainingskosten 1.795
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
Totaal 2.140

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 28 januari 2019 Amsterdam € 2.140 Inschrijven
dinsdag 19 maart 2019 Amsterdam € 2.140 Inschrijven
maandag 13 mei 2019 Nieuwegein € 2.140 Inschrijven
maandag 15 juli 2019 Amsterdam € 2.140 Inschrijven
Bekijk de volledige planning Inklappen

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Best Practice Prediction 2019

    Het einde van het jaar nadert en dit roept de vraag op wat ons te wachten staat in…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual