ITIL Lifecycle CSI

ITIL Lifecycle CSI

Cursus details

Opleidingstype: klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.740

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

ITIL Continual Service Improvement training
Het continu verbeteren van de kwaliteit van services is een must voor iedere organisatie. Het bewijst dat je de gebruikers van je services serieus neemt. De ITIL® training Continual Service Improvement gaat diepgaand in op de mogelijkheden om de kwaliteit en de prestaties van uw IT organisatie te verbeteren. Het verbeteren van uw dienstverlening is een doel voor de lange termijn. Deze training behandelt hoe u dit proces effectief kunt borgen.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om in uw eigen organisatie de processen in te richten zodat u constant de kwaliteit van uw dienstverlening kunt meten en verbeteren. De training biedt praktische adviezen om op ieder niveau aan continue serviceverbetering te doen.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het verbeteren van de IT dienstverlening, waardoor uw organisatie in staat is nu en in de toekomst daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te (blijven) leveren. Alle facetten van de ITIL® verbeter aanpak en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Continual Service Improvement boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Continual Service Improvement’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Continue serviceverbetering volgens ITIL®;
• De principes en processen van continue serviceverbetering;
• Het 7-stappen model voor procesverbetering;
• Het opstellen van service rapportages (service reporting);
• Het meten van uw niveau van dienstverlening (service measurement);
• Return on Investment (RoI) in uw service management organisatie;
• De relatie tussen continue serviceverbetering en service level management;
• Het bewaken, beoordelen en analyseren van de kwaliteit van geleverde IT diensten;
• Continual Service Improvement principes zoals benchmarking, SWOT analyses en de Balanced Scorecard;
• Het toepassen van de Deming Cycle om continue serviceverbetering te realiseren;
• De functies, rollen en verantwoordelijkheden gerelateerd aan continual service improvement;
• De rol van de Service Manager en de Service Owner;
• De verschillende Availability technieken (zoals CFIA, FTA en FSA)
• De verschillende capaciteitstechnieken (zoals workload en demand management);
• Risicoanalyse en risicomanagement;
• Continual Service Improvement ondersteunen met techniek;
• Implementatieoverwegingen van Continual Service Improvement;
• Examentraining;
• Examenvoorbereiding op het APMG examen

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
ITIL Lifecycle - Trainingskosten 1.395
Totaal 1.740

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 17 september 2018 Amsterdam € 1.740 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

  • ITIL Foundation

    ITIL Foundation training ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant…

    Lees meer
  • ITIL MALC

    ITIL Managing Across the Lifecycle training De vijfdaagse training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL…

    Lees meer
  • ITIL Intermediate RCV

    ITIL Release, Control and Validation training De training ITIL Release, Control and Validation is een module die uitvoering ingaat op…

    Lees meer
  • ITIL Service Transition

    ITIL Service Transition training De training ITIL® Service Transition geeft u praktische richtlijnen hoe u nieuw (of bestaande) service kunt…

    Lees meer

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Een wereld zonder ITIL®? Time 4 ITIL® 4

    Hoe zou de wereld eruitzien zonder ITIL®? Deze vraag hebben we onlangs aan onze cursisten gesteld en het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual