ITIL Service Design

ITIL Service Design

Cursus details

Opleidingstype: Klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.740

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

Het ontwerpen van services is belangrijk voor organisaties die werken volgens ITIL. Het continu verbeteren van services binnen de Service Lifecycle van IT Service Management vereist een gedegen ontwerpproces. Deze module leert deskundigen – binnen hun rol – de begrippen en competenties die horen bij het goed ontwerpen van services. De training ITIL Service Design geeft u praktische richtlijnen voor het organiseren en managen van de ontwikkeling van IT services of service-oplossingen volgens een gestructureerde aanpak.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat de service-ontwerp activiteiten in uw organisatie te borgen en te besturen. Daarnaast weet u welke processen u moet gaan inrichten om de kwaliteit van uw service-ontwerp proces te verbeteren.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwerp en ontwikkeling van IT diensten, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van de Service Design fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL Service Design boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Design’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Introductie service-ontwerp volgens het ITIL® Framework;
• De vijf ontwerp aspecten van service-ontwerp;
• De primaire processen van service-ontwerp;
• Het analyseren van business requirements;
• Het bereiken van een evenwicht tussen service-ontwerp en servicestrategie;
• Service-ontwerp processen;
• Servicecatalogus Management;
• Service Level Management;
• Capacity Management;
• Availability Management;
• IT Service Continuity Management;
• Service-ontwerp en de technologie gerelateerde activiteiten
• Examentraining
• Examenvoorbereiding voor het APMG examen

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
ITIL Lifecycle - Trainingskosten 1.395
Totaal 1.740

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
woensdag 20 februari 2019 Amsterdam € 1.740 Inschrijven
dinsdag 23 april 2019 Nieuwegein € 1.740 Inschrijven
dinsdag 11 juni 2019 € 1.740 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

  • Service Automation Framework

    Deze cursus is bedoeld voor iedereen die vindt dat het niveau van dienstverlening in zijn organisatie kan worden verhoogd en…

    Lees meer
  • Lean IT Kaizen

    Lean IT Kaizen Lead Lean IT® richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnen IT-processen. Na succesvolle toepassing in…

    Lees meer
  • VeriSM Foundation

    VeriSM ™ helpt organisaties de uitdagingen van servicemanagement in het digitale tijdperk te begrijpen en erop te reageren. Het creëert…

    Lees meer
  • BISL Foundation

    BISL Foundation De Business Information Services Library (BiSL®) is een publieke standaard voor Business Informatiemanagement: functioneel beheer en informatiemanagement. BiSL…

    Lees meer

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Best Practice Prediction 2019

    Het einde van het jaar nadert en dit roept de vraag op wat ons te wachten staat in…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual