ITIL Service Strategy

ITIL Service Strategy

Cursus details

Opleidingstype: Klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.740

Direct inschrijven Ook als e-learning beschikbaar Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Strategy’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De ITIL Service Strategy training duurt drie dagen en vindt plaats bij ons op locatie. We beginnen deze training om 09:00 en zorgen voor een fijne ontvangst en een lekkere lunch.

Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Om het bijbehorende examen succesvol af te kunnen ronden zullen naast de training dagen nog +/- 6 studie uren benodigd zijn.

Nadat je de inschrijving hebt voltooid, ontvang je van ons een bevestiging van inschrijving. In sommige gevallen kan het zo zijn dat de trainingslocatie wordt gewijzigd. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiterlijk twee weken vóór aanvang van de training gecommuniceerd.

Je ontvangt van ons dan ook de definitieve uitnodigingsbrief. Alle kosten voor de lesmaterialen zijn inbegrepen in de prijs. Indien er een lesboek aanwezig is bij je cursus, ontvang je deze op de eerste dag van de training.

Het examen vindt standaard paper-based plaats op de laatste dag van de cursus.

Mocht je hier tegenop zien en liever nog wat extra voorbereidingstijd hebben dan bieden wij de mogelijkheid om online examen te doen of je in te schrijven voor één van onze examensessies. Deze vinden altijd de eerste maandag van de maand plaats in Naarden of Den Bosch. Let op: hier wordt 75 euro extra voor in rekening gebracht. Mocht je gebruik willen maken van deze service, stuur dan direct na je inschrijving een mail naar opleidingen@pinkelephant.nl waarin je aangeeft in welke examensessie je mee wilt doen en op welke locatie. Hierbij komt de mogelijkheid om direct na afsluiting van de cursus examen te doen te vervallen.

Vragen over de training of de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
ITIL Lifecycle - Trainingskosten 1.395
Totaal 1.740

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid om tegen een opslag van 10% te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 27 mei 2019 Amsterdam € 1.740 Inschrijven
woensdag 21 augustus 2019 Rotterdam € 1.740 Inschrijven
woensdag 13 november 2019 Nieuwegein € 1.740 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Andere trainingen

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blog

  • Deelnemen Workshop TimeXtender?

    Wilt u weten waar de kracht ligt van het Warehouse Management Platform TimeXtender? En welke voordelen het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual