ITIL Service Strategy

ITIL Service Strategy

Cursus details

Opleidingstype: Klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.740

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Richard de Boer

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Strategy’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
ITIL Lifecycle - Trainingskosten 1.395
Totaal 1.740

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
maandag 18 februari 2019 Nieuwegein € 1.740 Inschrijven
maandag 27 mei 2019 Amsterdam € 1.740 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Best Practice Prediction 2019

    Het einde van het jaar nadert en dit roept de vraag op wat ons te wachten staat in…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual