ITIL Service Transition

ITIL Service Transition

Cursus details

Opleidingstype: Klassikaal
Aantal dagen: 3
Trainingskosten: € 1.740

Direct inschrijven Print informatie

Trainer

Jaap Germans

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

De training ITIL® Service Transition geeft u praktische richtlijnen hoe u nieuw (of bestaande) service kunt doorvoeren in uw IT omgeving. Elke verandering kan uw huidige IT landschap mogelijk verstoren. Een effectief servicetransitie proces helpt u de impact op uw organisatie zou klein mogelijk te maken. In deze training leert u Service Transition te organiseren en te managen, waarbij communicatie en verandering in de organisatie zeker niet vergeten worden. Na het behalen van het certificaat kun je doorgroeien naar de rol van Service Manager, met als taak de functies en processen binnen de Service Transition Lifecyle te besturen

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om veranderen in uw IT dienstverlening op een gestructureerde wijze uit te voeren, aan de hand van een aantal ITIL® processen. Daarnaast leert u met welke aspecten van verandermanagement u in uw organisatie rekening moet houden.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan een optimale transitie van IT diensten, zodat deze diensten daadwerkelijk hun waarde aan de ‘business’ kunnen gaan leveren. Alle facetten van de Service Transition fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Transition boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Transition’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
• Het servicetransitie model volgens ITIL®;
• Het doel en de principes van servicetransitie;
• Interactie van servicetransitie met de overige fasen van de ITIL® levenscyclus;
• Subprocessen, activiteiten, methoden en functies van het servicetransitie proces;
• Rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de servicetransitie fase;
• De wijze waarop u veranderingen gestructureerd kunt doorvoeren (Change management);
• De wijze waarop u change management in uw organisatie meetbaar kunt maken;
• Wat er allemaal komt kijken bij het change management proces;
• Technologie- en implementatie overwegingen
• Uitdagingen en kritische succesfactoren bij het doorvoeren van effectieve servicetransitie;
• Service Asset Management;
• Configuration Management;
• Change Management;
• Release Management;
• Deployment Management;
• Examentraining;
• Examenvoorbereiding op het APMG examen

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
ITIL Intermediate/Lifecycle/MALC - Examen 345
ITIL Lifecycle - Trainingskosten 1.395
Totaal 1.740

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Lesplanning

Startdatum Locatie Kosten Inschrijven
woensdag 23 januari 2019 € 1.740 Inschrijven
maandag 11 maart 2019 Nieuwegein € 1.740 Inschrijven
maandag 20 mei 2019 Amsterdam € 1.740 Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.

Andere trainingen

  • DevOps Fundamentals

    De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen: Nadat de deelnemers de training…

    Lees meer
  • VeriSM Plus – e-learning

    De VeriSM Plus e-learning is speciaal ontwikkeld voor iedereen die al een IT Service Management certificaat (zoals ITIL) heeft behaald.…

    Lees meer
  • ITIL 4 Foundation

    Begin 2019 wordt de nieuwe versie van ITIL gelanceerd: ITIL 4. Binnenkort kan je je op deze pagina alvast inschrijven…

    Lees meer
  • ASL 2 Foundation

    ASL2 Foundation training De Application Services Library (ASL) is een publieke standaard voor de inrichting van Applicatiemanagement. Applicatiemanagement omvat onder…

    Lees meer

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blog

  • Best Practice Prediction 2019

    Het einde van het jaar nadert en dit roept de vraag op wat ons te wachten staat in…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual