ITIL Service Strategy e-learning

ITIL Service Strategy e-learning

Cursus details

Opleidingstype: E-learning
Trainingskosten: € 625

Direct inschrijven Ook als klassikale training beschikbaar Print informatie

Trainer

Jaap Germans

is een van onze gecertificeerde trainers

+31882356655
Neem contact op

Inhoud van de training

De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Strategy’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Lees verder Inklappen

Programma

Nadat je je hebt ingeschreven voor de ITIL Service Strategy e-learning ontvang je een bevestigingsmail en een aparte mail met inloggegevens voor onze online leeromgeving. Hier volg je de e-learning en oefen je voor het examen. Je hebt één jaar onbeperkt toegang tot het materiaal.

Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Na +/- 20 studie uren waarin de e-learning doorlopen is en de bijbehorende oefen examens gemaakt zijn, ben je voldoende voorbereid om het examen succesvol af te leggen.

Zodra je alle stof hebt doorlopen en klaar bent voor het examen, stuur dan een mailtje naar opleidingen@pinkelephant.nl en geef aan voor welke cursus je het online examen wilt doen.

Je ontvangt vervolgens een aparte mail met een examenvoucher. Met deze examenvoucher kun je inloggen bij het exameninstituut en het examen online (op je laptop met webcam) maken op een door jouw gewenst tijdstip en locatie.

Tevens bieden wij de mogelijkheid om je examen paper-based af te leggen. Dit kan bij een van onze examensessies, elke eerste maandag van de maand op onze kantoren in Naarden en Den Bosch.

Vragen over de e-learning of de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.

Lees verder Inklappen

Kostenspecificatie

Omschrijving Kosten
Intermediate e-learning + examen 625
Totaal 625

Alle Pink Elephant prijzen zijn exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid om tegen een opslag van 10% te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Inschrijven

Incompany

Incompany training op maat & bij u op locatie.
Niet ieder opleidingsdoel is hetzelfde: leren wordt steeds meer aangepast naar de wensen en behoeften van organisaties en individuen. De inhoud van incompany trainingen kan geheel op de wensen en kennisbehoefte van uw organisatie worden afgestemd.

Voordelen van incompany trainingen

  • De inhoud wordt afgestemd op uw organisatie
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Het hele team in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de training wanneer het u uitkomt
  • Op uw eigen locatie; geen reistijd

Vraag een adviesgesprek aan

Benieuwd wat nu het beste bij u en uw organisatie past? Laat uw gegevens achter en wij nemen contact op met u.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Andere trainingen

Artikelen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blog

  • Deelnemen Workshop TimeXtender?

    Wilt u weten waar de kracht ligt van het Warehouse Management Platform TimeXtender? En welke voordelen het…

Bekijk ons blog

Referenties

  • CSC
  • Old Mutual