Cursus details
Opleidingstype:
E-learning
Aantal dagen: 1
Trainingskosten: €
499
Inhoud van de training
De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.
ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.
Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.
De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.
De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Strategy’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.
Programma
Nadat je je hebt ingeschreven voor de ITIL® Service Strategy e-learning ontvang je een bevestigingsmail en een aparte mail met inloggegevens voor onze online leeromgeving. Hier volg je de e-learning en oefen je voor het examen. Je hebt één jaar onbeperkt toegang tot het materiaal.
Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Na +/- 30 studie uren waarin de e-learning doorlopen is en de bijbehorende oefen examens gemaakt zijn, ben je voldoende voorbereid om het examen succesvol af te leggen.
Zodra je alle stof hebt doorlopen en klaar bent voor het examen, gebruik je de code die op de voucher staat die je in een aparte mail hebt ontvangen van het exameninstituut (Peoplecert, Exin of APMG).
Met deze examenvoucher kun je inloggen bij het exameninstituut en het examen online (op je laptop met webcam) maken op een door jouw gewenst tijdstip en locatie.
Tevens bieden wij de mogelijkheid om je examen paper-based af te leggen. Dit kan bij een van onze examensessies, elke eerste maandag van de maand op onze kantoren in Naarden en Den Bosch. Mocht je gebruik willen maken van deze service, laat dit ons dan weten direct nadat je ingeschreven bent!
Vragen over de e-learning of de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.
Kostenspecificatie
Omschrijving | Kosten |
---|---|
Intermediate e-learning + examen | €499 |
Totaal | €499 |
Alle Pink Elephant prijzen zijn exclusief BTW.
Inschrijven