pink elephant

Kennisbank

pink elephant Kennisbank
Wat zoekt u?
  • bisl

    Operationele IT-aansturing

    BISL®IT Service Management

    Het proces Operationele IT-aansturing maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Gebruiksbeheer. De naam van dit proces geeft al aan…

    Lees meer
  • bisl

    Specificeren

    BISL®IT Service Management

    Het proces specificeren maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van ook dit proces geeft goed aan…

    Lees meer
  • bisl

    Vormgeven NGIV

    BISL®IT Service Management

    Het proces Vormgeven niet-geautomatiseerde informatievoorziening maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer
  • bisl

    Voorbereiden Transitie

    BISL®IT Service Management

    Het proces Voorbereiden Transitie maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. Transitie is de term die binnen BISL® wordt…

    Lees meer
  • bisl

    Toetsen en Testen

    BISL®IT Service Management

    Het proces Toetsen en Testen maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Functionaliteitenbeheer. De naam van dit proces geeft goed…

    Lees meer
  • bisl

    Wijzigingenbeheer

    BISL®IT Service Management

    Het proces Wijzigingenbeheer maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Wijzigingenbeheer is een van de…

    Lees meer
  • bisl

    Proces Transitie

    BISL®IT Service Management

    Het proces Transitie maakt onderdeel uit van het operationele procescluster Verbindende processen – uitvoerend niveau. Transitie is de term die…

    Lees meer
  • Case Studies

    Case Studies

    ITSM

    Pink Elephant Case Studies Succes is de sterkste business case voor IT Service Management…

    Lees meer
  • Lean IT® Organisatieverandering

    Lean IT® Organisatieverandering

    Lean IT®Program & Projectmanagement

    Het concept Lean IT® draait om het minimaliseren van verspilling (het Engelse “Waste”) in IT organisaties – nu en in…

    Lees meer
  • De ITSM Visie

    De ITSM Visie

    ITSM

    De ITSM Visie – Waar willen we naartoe? De eerste fase van onze ITSM Implementatie Model bestaat uit het definiëren…

    Lees meer
  • ipma

    Projectinrichting

    IPMA

    Na de projectvoorbereiding staat de projectinrichting centraal. De opdrachtgever heeft de projectmanager opdracht gegeven het project in te richten. Nu…

    Lees meer
  • ipma

    Projectvoorbereiding

    IPMA

    De projectvoorbereiding is bedoeld om te komen tot een door de organisatie gedragen projectopdracht. De projectmanager heeft in de projectvoorbereiding…

    Lees meer
  • ipma

    IPMA Competenties

    IPMA

    Competent het beroep van projectmanager uitoefenen, betekent dat je als projectmanager het vermogen hebt kennis, kunde, persoon- en attitudekenmerken effectief…

    Lees meer
  • prince2

    Sturen van een Project (SP)

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het proces Sturen van een Project is om het voor de Stuurgroep mogelijk te maken verantwoordelijkheid te…

    Lees meer
  • prince2

    Initiëren van een Project (IP)

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Doel van het proces Initiëren van een Project (IP) is het leggen van een goede basis voor het project, waarbij…

    Lees meer
  • bisl

    BISL® Clusters

    BISL®IT Service Management

    Het succes van het BISL® model in de praktijk wordt in belangrijke mate bepaald door de koppelingen tussen de verschillende…

    Lees meer
  • bisl

    Verbindende processen richtinggevend

    BISL®IT Service Management

    Binnen de verschillende niveaus van functioneel beheer worden diverse soorten plannen en beleid ontwikkeld. Daarnaast worden vanuit het bedrijf ook…

    Lees meer
  • bisl

    IV-Organisatie Strategie

    BISL®IT Service Management

    Slechts zelden is het aantal organisatieonderdelen dat zich bezig houdt met besluitvorming over of sturing van de informatievoorziening beperkt tot…

    Lees meer
  • bisl

    Informatiestrategie

    BISL®IT Service Management

    Informatievoorziening binnen een organisatie is geen statisch gegeven. Veranderingen in de omgeving, de eigen organisatie en de technologie zijn continu…

    Lees meer
  • iso27000

    Cryptografie

    ISO 27002®

    De term cryptografie is afkomstig uit het Grieks. Het woord is een samenstelling van de termen krypthos (verborgen) en grafo…

    Lees meer
  • De ITSM Business Case

    De ITSM Business Case

    ITSM

    De ITSM Business Case Veel organisaties zullen zich herkennen in bovenstaande uitspraak. Bij veel bedrijven ontbreekt het aan…

    Lees meer
  • iso27000

    Fysieke Beveiliging

    ISO 27002®

    Fysieke beveiliging is een onderdeel van informatiebeveiliging omdat alle bedrijfsmiddelen (naast een IT Beveiliging) ook fysieke beveiliging nodig hebben. Fysieke…

    Lees meer
  • iso27000

    IT Beveiliging

    ISO 27002®

    Een op IT beveiliging gerichte risicoanalyse resulteert in een verzameling van beveiligingsmaatregelen die passen bij het risicoprofiel van een organisatie.

    Lees meer
  • ITSM Tool Selectie

    ITSM Tool Selectie

    ITSM

    Welke ITSM Tool voor mijn organisatie? Welke ITSM Tool past het beste bij de business requirements van uw IT organisatie?…

    Lees meer
  • ITSM QuickScan

    ITSM QuickScan

    ITSM

    ITSM QuickScan: Verbeter uw ITSM Processen Streeft u naar een hogere klanttevredenheid, een betere dienstverlening en lagere operationele kosten? Wilt…

    Lees meer
  • Service Management Case Study

    Service Management Case Study

    IT Service Management

    Oxford University: Service Management Case Study De Universiteit van Oxford is de oudste Engels sprekende en op twee…

    Lees meer
  • ITSM Implementatie

    ITSM Implementatie

    ITSM

    Het Pink Elephant ITSM Implementatie Model Pink Elephant is niet alleen uw partner bij het verzorgen van trainingen, onze consultants…

    Lees meer
  • iso27000

    Informatiebeveiligingsincidenten

    ISO 27002®

    Medewerkers hebben een belangrijke rol in het waarnemen van zwakheden in de beveiliging en informatiebeveiligingsincidenten. Zij zijn immers de eerste…

    Lees meer
  • iso27000

    Risicoanalyse

    ISO 27002®

    Risicoanalyse is onderdeel van risicomanagement. Het uitvoeren van risicoanalyse heeft als doel inzichtelijk te maken welke dreigingen relevant zijn voor…

    Lees meer
  • iso27000

    Informatiearchitectuur

    ISO 27002®

    Informatiebeveiliging is zeer sterk gerelateerd aan informatiearchitectuur. Tijdens het ontwerp van een informatiesysteem, is het noodzakelijk om de beveiliging van…

    Lees meer
  • iso27000

    Risicomanagement

    ISO 27002®

    Voordat organisaties de eerste stappen gaan zetten met informatiebeveiliging, moet eerst een analyse gemaakt worden waartegen precies beveiligd moet worden.

    Lees meer
  • bisl

    Sturende processen

    BISL®IT Service Management

    Bij de sturing op de informatievoorziening binnen een organisatie gaat het om een aantal praktische zaken. Het BISL® model heeft…

    Lees meer
  • bisl

    Verbindende processen uitvoerend

    BISL®IT Service Management

    Door de processen binnen de procescluster Gebruiksbeheer wordt de dagelijkse ondersteuning van de informatievoorziening verzorgd. De processen van de procescluster…

    Lees meer
  • ipma

    IPMA Project Management

    IPMA

    De International Project Management Association (IPMA) is een in Zwitserland gevestigde, internationale organisatie voor de promotie van…

    Lees meer
  • iso27000

    Beveiligingsprincipes

    ISO 27002®

    Informatiebeveiliging wordt gerealiseerd door het implementeren van passende maatregelen in organisaties. Wat precies onder de term ‘passend’ verstaan dient te…

    Lees meer
  • CloudSchool Cloud Computing

    CloudSchool Cloud Computing

    Cloud Computing

    CloudSchool is een modulair opgebouwd certificeringsprogramma voor onderwerpen over Cloud Computing. Het programma is geschreven door Thomas Erl en is…

    Lees meer
  • SABSA

    SABSA Security Architectuur

    SABSA®

    SABSA® (Sherwoord Applied Business Security Architecture) is een methodologie voor het ontwikkelen van een risico gedreven Security en Enterprise Architectuur.

    Lees meer
  • bisl

    Gebruiksbeheer

    BISL®IT Service Management

    Informatiesystemen zijn er om de bedrijfsprocessen te ondersteunen en daarmee de informatievoorziening in een bedrijf zo effectief en efficiënt te…

    Lees meer
  • bisl

    Functionaliteitenbeheer

    BISL®IT Service Management

    Organisaties opereren in een voortdurend veranderende omgeving. Niet alleen de omgeving verandert continu, ook het bedrijf en de informatievoorziening is…

    Lees meer
  • bisl

    Het BISL® Framework

    BISL®IT Service Management

    Binnen het model voor functioneel beheer op basis van het BISL® framework worden zeven clusters van processen onderscheiden. Deze zijn…

    Lees meer