pink elephant

Kennisbank

pink elephant Kennisbank
Wat zoekt u?
  • iso27000

    Beveiligingsprincipes

    ISO 27002®

    Informatiebeveiliging wordt gerealiseerd door het implementeren van passende maatregelen in organisaties. Wat precies onder de term ‘passend’ verstaan dient te…

    Lees meer
  • CloudSchool Cloud Computing

    CloudSchool Cloud Computing

    Cloud Computing

    CloudSchool is een modulair opgebouwd certificeringsprogramma voor onderwerpen over Cloud Computing. Het programma is geschreven door Thomas Erl en is…

    Lees meer
  • SABSA

    SABSA Security Architectuur

    SABSA®

    SABSA® (Sherwoord Applied Business Security Architecture) is een methodologie voor het ontwikkelen van een risico gedreven Security en Enterprise Architectuur.

    Lees meer
  • bisl

    Gebruiksbeheer

    BISL®IT Service Management

    Informatiesystemen zijn er om de bedrijfsprocessen te ondersteunen en daarmee de informatievoorziening in een bedrijf zo effectief en efficiënt te…

    Lees meer
  • bisl

    Functionaliteitenbeheer

    BISL®IT Service Management

    Organisaties opereren in een voortdurend veranderende omgeving. Niet alleen de omgeving verandert continu, ook het bedrijf en de informatievoorziening is…

    Lees meer
  • bisl

    Het BISL® Framework

    BISL®IT Service Management

    Binnen het model voor functioneel beheer op basis van het BISL® framework worden zeven clusters van processen onderscheiden. Deze zijn…

    Lees meer
  • prince2

    Opstarten van een Project (OP)

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Doel van het proces Opstarten van een Project (OP) is om zeker te stellen dat de randvoorwaarden voor het initiëren…

    Lees meer
  • bisl

    BISL® Business Informatiemanagement

    BISL®IT Service Management

    Business informatiemanagement en BISL® hebben de laatste jaren veel aandacht gekregen. Veel organisaties onderkennen het belang van business informatiemanagement in…

    Lees meer
  • prince2

    De PRINCE2® Processen

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Om een project te managen is het verstandig een project te benaderen als een proces. Een proces is erop gericht…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Voortgang

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het thema voortgang is om procedures in te richten om de actuele stand van zaken te vergelijken…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Wijziging

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het thema wijziging is om elke mogelijke en goedgekeurde wijziging ten opzichte van de (eerder) goedgekeurde doelen…

    Lees meer
  • iso27000

    ISO 27002® Informatiebeveiliging

    ISO 27002®

    In een wereld die steeds sneller verandert en steeds meer afhankelijk wordt van IT systemen en processen, wordt informatiebeveiliging een…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Plannen

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het effectief en efficiënt uitvoeren van een project is voor een groot deel afhankelijk van het maken van een goed…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Risico

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Elk project kent risico’s. Deze zijn niet te vermijden, en het is een illusie om te denken dat deze (“in…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Kwaliteit

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het thema Kwaliteit beschrijft de PRINCE2® aanpak die nodig is om ervoor te zorgen dat een project de producten oplevert…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Organisatie

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het doel van het thema ‘de PRINCE2® Organisatie’ is om de structuur van aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden in een project te…

    Lees meer
  • prince2

    Thema Business Case

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    Het document de Business Case vormt de zakelijke rechtvaardiging voor een project. Het is voor een project essentieel om te…

    Lees meer
  • prince2

    De PRINCE2® Thema’s

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    De PRINCE2® thema’s beschrijven de aspecten van projectmanagement die continu en integraal moeten worden geadresseerd gedurende de looptijd van het…

    Lees meer
  • prince2

    De PRINCE2® Principes

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    PRINCE2 ®is een onafhankelijke projectmanagement methode. Dit betekent dat de methode toepasbaar is, onafhankelijk van het type en de omvang…

    Lees meer
  • prince2

    PRINCE2® Project Management

    PRINCE2®Program & Projectmanagement

    PRINCE2® is een niet-propriëtaire methode en is wereldwijd opgekomen als één van de meest gangbare methoden voor het managen van…

    Lees meer
  • Problem Management

    Problem Management

    ITIL®

    Een problem is een onbekende oorzaak van één of meer incidenten. Het proces problem management gaat op een gestructureerde wijze…

    Lees meer
  • Incident Management

    Incident Management

    ITIL®

    Een incident is een ongeplande onderbreking of kwaliteitsvermindering van een IT Service. Storing van een configuratie-item die nog geen impact…

    Lees meer
  • Change Management

    Change Management

    ITIL®

    Een proces dat in iedere IT organisatie voorkomt is Change Management. Een change is een toevoeging, aanpassing of verwijdering van…

    Lees meer
  • Continue Serviceverbetering

    Continue Serviceverbetering

    ITIL®

    Het doel van continue serviceverbetering (CSI) is om IT Service continu af te stemmen op de wijzigende en toekomstige behoeften…

    Lees meer
  • Service Automatisering

    Service Automatisering

    ITIL®

    Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder…

    Lees meer
  • Service-ontwerp

    Service-ontwerp

    ITIL®

    In de fase service-ontwerp worden de richtlijnen behandeld voor de ontwikkeling van services, service management processen en het ontwerp van…

    Lees meer
  • Serviceproductie

    Serviceproductie

    ITIL®

    Het hoofddoel van serviceproductie volgens ITIL® is het bereiken van effectiviteit en efficiëntie in de levering en ondersteuning van services,…

    Lees meer
  • Servicetransitie

    Servicetransitie

    ITIL®

    In de fase van servicetransitie gaat het om de richtlijnen voor het ontwikkelen en verbeteren van de capabilities die nodig…

    Lees meer
  • Servicestrategie

    Servicestrategie

    ITIL®

    De as van de servicelevenscyclus is servicestrategie. Servicestrategie is de fase die zich bezig houdt met het ontwerp, de ontwikkeling…

    Lees meer
  • De Servicelevenscyclus

    De Servicelevenscyclus

    ITIL®

    ITIL® benadert Service Management vanuit de levenscyclus van een service. In feite komt het neer op een ‘best practice’ organisatiemodel…

    Lees meer
  • Service Management

    Service Management

    ITIL®

    ITIL® is samenvattend een methode die zich in de praktijk heeft bewezen (een zogenaamde best practice). Het uitgangspunt van ITIL® is…

    Lees meer
  • ITIL Service Management

    ITIL Service Management

    ITIL®

    De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.

    Lees meer
  • ITSM Diensten

    ITSM Diensten

    ITSM

    ITSM Consultancy geeft onze klanten onafhankelijk advies over strategische IT vraagstukken. Pink Elephant geeft richting bij het transformeren van uw…

    Lees meer
  • ITSM Consulting

    ITSM Consulting

    ITSM

    ITSM Consulting Pink Elephant is niet alleen uw partner bij het verzorgen van trainingen, onze consultants kunnen u ook ondersteunen…

    Lees meer