Computable Awards 2019

Service-integrator van het jaar

Computable Awards 2019 Service-integrator van het jaar

Pink Elephant is tijdens de uitreiking van de Computable Awards 2019 gekozen tot Service-integrator van het jaar. De Computable Awards zijn de meest prestigieuze ICT prijzen van Nederland. Met de verkiezing heeft Pink Elephant de bekende namen in de Nederlandse ICT achter zich gelaten.

Pink Elephant kreeg de Computable Award voor het derde achtereenvolgende contract met Energie Beheer Nederland (EBN), waar Pink de kantoorautomatisering en infrastructuur verzorgt. EBN heeft ook enthousiast meegeholpen Pink te promoten in de media. En alle inspanningen van Pink en EBN hebben succes gehad! Uit de cijfers achter de verkiezing blijkt namelijk dat Pink met name door de stemmen van het publiek de Award heeft gewonnen.

Trots

‘We zijn bijzonder trots op deze Computable Award’ zegt Rob van Rinsum, Directeur Nederland van Pink Elephant. ‘We hebben ons de afgelopen jaren echt gericht op de gebruikerstevredenheid in alles wat we doen. Dat was soms best ingewikkeld, maar het is zo gaaf dat dit nu door het Nederlandse ICT-publiek wordt erkend! En overigens niet alleen door het publiek. We hebben het afgelopen jaar een aantal fantastische klanten mogen verwelkomen bij Pink, zoals Carintreggeland, Cordaan en Zorggroep Sint Maarten’ aldus Van Rinsum. ‘En we zijn nog lang niet klaar. We zijn druk bezig met het binnenhalen van andere mooie klanten.’

Innovatie

Pink Elephant heeft de afgelopen tijd flink aan de weg getimmerd. Met bijvoorbeeld Pink365, de nieuwe persoonlijke werkplek waarmee eindgebruikers op alle devices kunnen inloggen op een portaal en met single sign-on bij hun belangrijkste informatie en applicaties kunnen. Pink365 heeft inmiddels bewezen een robuuste werkplek te zijn, die bijvoorbeeld bij Carintreggeland voor een forse vermindering van de adminstratieve lasten heeft gezorgd. Waardoor het zorgpersoneel meer tijd aan het bed kan doorbrengen.

Een ander mooi voorbeeld is de app waarmee de managers bij de opdrachtgever en Pink zelf live kunnen zien hoe de eindgebruikers de dienstverlening ervaren. Bij ieder contact wordt de eindgebruiker gevraagd aan te geven hoe tevreden hij of zij is met de dienstverlening van Pink Elephant. Door actie te nemen op signalen van gebruikers steeg zo de tevredenheid naar gemiddeld 90%. En de app toont ook dat Pink openheid van zaken geeft over wat goed en wat soms ook minder goed gaat.

Tenslotte heeft Pink Elephant het afgelopen jaar de best practice SIAM (Service Integration and Management) omarmd. Met SIAM neem Pink de aansturing van de overige ICT-leveranciers over. Hiermee worden bijvoorbeeld de rapportages op elkaar afgestemd, zodat beter inzicht komt in de daadwerkelijk geleverde dienstverlening aan de eindgebruikers. En kan de klant zich richten op het eigen primaire proces.

Op de achtergrond wordt er gewerkt aan de volgende innovaties. Ze heten Indigo en PinkCloud. Zodra deze gereed zijn om uit te rollen, hoort u hier meer over!